dinsdag 28 juli 2009

All in the family

Voor het huisje van mijn zus Tine en zwager Eef | 1965
Vandaag zou Carla's zus 58 geworden zijn. Zij is echter in 1976, het jaar dat ik Carla ontmoette, overleden. Haar urn staat op de begraafplaats in Rockanje en we reden er via Goeree-Overflakkee naar toe. Dat is altijd een mooie rit. We reden op een gegeven moment achter een slome camper, dus ik sloeg af naar Stad aan 't Haringvliet en dan naar Middelharnis. Helaas pakte ik daar op een rotonde de verkeerde afslag en ik had er pas erg in toen we ruim voorbij Oude Tonge waren (de terugweg zeg maar). Carla zei: ik dacht al, waarom neem je deze afslag! Onderweg reden we even langs onze zwager Eef, die net naast de Haringvlietdam woont. Daarna naar de begraafplaats. Het is er heel mooi zo in de duinen. We aten een patatje in de strandtent.

Dit weekend is het precies 25 jaar geleden dat mijn vader begraven is, dus die vereerden we ook even met een bezoekje. Mijn moeder ligt er vlakbij. Het was nog een hele klus om ze te vinden, want de graven zijn helemaal overwoekerd. Volgende keer neem ik tuingereedschap mee! We reden ook nog even langs mijn broer en zus, die respectievelijk in Brielle en Oudenhoorn wonen. Mijn zus Nel had een boek op de kop getikt, Herlevend Hellevoet 1945-1980, met allemaal zeer bekend voorkomende foto's uit Hellevoetsluis, Nieuw-Helvoet en Nieuwenhoorn. Op één ervan staat de camping van (de vader van) mijn zwager Eef, op een andere Carla's moeder in de tuin aan de van Kleijburgstraat! Ik mocht ook wat oude foto's meenemen om in te scannen.


Op het autostrand in Oostvoorne. Let op de degelijke Robinson schoenen!