zondag 19 juli 2009

Toetsen en bellen©

Mijn neef Hans heeft mijn advies gevraagd voor de aanschaf van een nieuwe PC. Mijn werkwijze is altijd hetzelfde: wat is het budget en wat ga je er mee doen. Vervolgens ga ik bij mijn vaste dealer online shoppen. Dat levert altijd een bevredigend resultaat op. Ik koop de PC altijd bij Informatique. Daar kun je op basis van jouw criteria een PC uitkiezen of laten samenstellen. Als beloning krijg ik Hans' oude PC, die voor mij nog best bruikbaar is als reserve voor op zolder. Daar staat nu nog een negen jaar oude die ernstig aan vervanging toe is. Met onderdelen uit de ritselkist pep ik het nieuwe machientje op tot een bruikbaar geheel. Gedreven door mijn enthousiasme heb ik voor ons een nieuwe toetsenbord/ muiscombinatie gekocht, de Logitech Cordless Desktop® S520. Het is een ergonomisch toetsenbord, met vlakke laptopachtige toetsen en een geïntegreerde polssteun, niet zo'n wapperend flapje aan de onderkant.

Omdat ik toch bezig was heb ik de ultieme nerdgadget gekocht, de Scythe Kama Connect. Dit is een apparaatje waar je één of meer harde schijven (van het SATA of IDE type) aan kunt klikken en vervolgens die via een USB kabel aan je computer koppelen. Reuze handig voor het maken van backups of formatteren als de PC waar die in zat de geest heeft gegeven. De techniek staat voor niets!

©arla