zondag 20 april 2008

Kikker in je bil

Het is eindelijk weer eens aardig wandelweer. Omdat we nog iets af te leveren hebben bij mijn favoriete neef in Amersfoort gaan we dit keer naar Den Treek, op steenworp afstand van Amersfoort. In deze omgeving heb ik met de 6e klas lagere school al eens gekampeerd. Ik had toen last van mijn hiel en kon niet zonder pijn lopen en mocht aldus, als de klas een eind ging lopen, met hoofdmeester Vogely meerijden in zijn auto. Dit euvel is na 39 jaar verholpen, dus ik zal toch moeten lopen dit keer. Den Treek is bos- en heiderijk, afgewisseld met vennen. Het is bij nader inzien niet erg enerverend en na 10 km hebben we het eigenlijk wel gehad. Carla heeft last van haar voet, haar steunzool loopt niet lekker.

Op naar neef Hans en vrouwlief Thoy. Hans is Beatlesfan, evenals ik. Sterker nog, hij heeft mij 40 jaar geleden aangestoken! Als dank heb ik in Liverpool een Beatlesmok en folder van Mendips, het huis van tante Mimi waar John Lennon woonde, gekocht. Hans was er erg blij mee. Het bleek dat hij al meer mokken uit deze serie had, maar uitgerekend deze ontbrak nog. Als tegenprestatie kregen we een augurkenpot vol kikkerdril mee naar huis.

We all stand together! [YouTube]