zaterdag 8 september 2012

Kruidnootjes


Terwijl de zomer eindelijk een beetje op gang wil komen verschijnen de kruidnootjes al in de winkels en worden winterbanden aangeprezen. Het liefst denk ik nog niet aan, maar als je niet snel genoeg bent kan winterbandenschaarste je opbreken. De ANWB heeft nu een actie met korting als je winterbanden bestelt bij de Kwik Fit. Tot nu toe heb ik altijd zonder gedaan, maar tegenwoordig gebruik ik de Peus voor woon-werkverkeer en dan gaat veiligheid voor alles. De nieuwe 208 is uitgerust met Michelin Energy Saver bandjes en het stond me bij dat vorig jaar de Michelin Alpin A4 goed uit de test kwam, dus ik heb die maar besteld. De afspraak staat voor eind oktober en de zomerbandjes gaan dan in opslag tot volgend voorjaar.

Voorlopig zitten we nog lekker in de tuin en genieten we van het nazomerweer. Aan de voetjes heb ik nu ook eindelijk de felbegeerde Plakkies die ik nergens kon krijgen in mijn maat. Ze waren zo goedkoop dat we meteen maar twee paar hebben gekocht. Plakkies worden in Zuid-Afrika gemaakt van onder andere oude autobanden volgens een procedé dat door de TU Delft is uitgedacht. De ideale zomerband dus!