zaterdag 30 maart 2013

Horrorlente

Time of the season was in 1968 een hit voor The Zombies. Een turbulente tijd maar het klimaat liep nog in de pas. Kom daar tegenwoordig maar eens om. De seizoenen volgen elkaar op, maar dan met harmonica-effect. Korte herfst,  lange winter, een zomer die op een woensdagmiddag valt en dan is het alweer herfst en dat allemaal gelardeerd met gebroken records.

De enige echte seizoensgebonden regelmaat die we nog kennen is de wissel van zomer- naar wintertijd vice versa en, analoog daaraan, die van zomer- naar winterbanden v.v.. Vorig jaar liet ik het voor het eerst doen, toevalligerwijze de maandag na ingang van de wintertijd, op 29 oktober. Het was meteen raak: nachtvorst. Dat kan nooit lang duren dacht ik nog. Wat volgde was wat men tegenwoordig een horrorwinter noemt. Nu valt dit achteraf gezien wel mee, maar inmiddels zitten we middenin een horrorlente. 


In mijn onschuld heb ik de zomerbandjes er vandaag weer om laten leggen. Toen ik naar huis reed sneeuwde het...