donderdag 12 februari 2009

Geen Simpele Methode

Zoals ik het in 'Terugblik op de weg' al aangaf, kocht ik in 1999 mijn eerste gsm. Het was een Bosch van Libertel iZi (nu Vodafone). Naar de huidige maatstaven was dat geen koelkast, maar een dubbeldeurs koel/vriescombinatie. De antenne stak uit mijn broekzak! In de jaren erna had ik zo om het anderhalf jaar een nieuw modelletje, die gelukkig allengs kleiner werden. De oude schoven door naar dochterslief. Sinds drie jaar heb ik de Nokia 6021 die heel goed bevalt. Ik heb ook een carkit voor in de Peus, de CK-7W met speciale houder. Omdat ik steeds meer mobiel bel (ook omdat onze vaste telefoon er een paar weken uitgelegen heeft) en ik niet steeds geconfronteerd wil worden met 'geen beltegoed', ben ik mij eens gaan oriënteren op een abonnement in combinatie met een gratis telefoon. Mijn keuze viel op de Nokia 6300. Het vervelende is echter, dat de aansluiting van de hedendaagse Nokia in de verste verte niet past in een houder van pakweg drie jaar geleden. Navraag bracht aan het licht dat ik de oude carkit kan blijven gebruiken, vermits de houder wordt vervangen door een universele, de kabel wordt verwijderd en voortaan alleen via Bluetooth gecommuniceerd wordt. Opladen kan dan alleen nog maar via een apart kabeltje vanaf de sigarettenaansteker. Dat is Geen Simpele Methode.

Ik heb nu besloten deze telefoon te houden en ben overgestapt op een SIM-Only abonnement van Vodafone, met twee jaar lang 50% korting. Het oude nummer werkt zelfs al binnen een dag (morgen dus). Dat doet E.T. mij niet na!

p.s. Het werkte pas na 10 dagen. Vodafone (go) home!