donderdag 18 februari 2010

Op die tijd zou een koe kalven

In september 2007 verhuisde mijn toenmalige werkgever van de Marten Meesweg naar het Groot Handelsgebouw. Gedurende twintig jaar fietste ik naar mijn werkadres, inmiddels een Zadkinelocatie. Het was spreekwoordelijk om de hoek. Voor de nieuwe bestemming ontving ik een NS-abonnement voor het traject Rotterdam-Alexander naar Rotterdam-Centraal v.v., gecombineerd met de OV-chipkaart. In de zones 5321 en 5300 had ik vrij reizen. Toen duidelijk werd dat ik geen gebruik meer hoefde te maken van deze kaart, liep het abonnement nog bijna een jaar door. Tot 28 februari aanstaande, dan is het finito. Ik zou het ov-chipgedeelte kunnen blijven gebruiken, maar ik moet loslaten van mijn outplacementconsulent, dus heb ik vorige week een nieuwe OV-chipkaart besteld. Carla raadde mij aan om er een op naam te nemen met automatisch opladen.

Vandaag werd het ding met een grazende koe als zinnebeeld thuisbezorgd, begeleid door brief en gebruiksaanwijzing. In deze brief staat onder andere dat ik de kaart moet activeren bij een Verkoop- & Informatiepunt. Waar dat is blijft in het midden, maar de website maakt veel goed. Verder wordt mij aangeraden om een Mijn OV-chipkaart account aan te maken, zodat ik mijn reilen en zeilen tijdens het reizen achteraf kan controleren. Ik zette mij welgemoed aan deze taak, maar na het voltooien van het online formulier kreeg ik de melding dat de zojuist ingevoerde gegevens niet overeenkwamen met die van de oorspronkelijke aanvraag. Navraag bij de klantenservice bracht aan het licht dat ik een week moet wachten omdat de gegevens nog niet doorgevoerd zijn in de computer. Dat is normaal maar stond niet in de brief en ook niet in de gebruiksaanwijzing. Deze eerste stremming neem ik maar op de koop toe!

Op die tijd zou een koe kalven: gezegd van iets dat zeer traag vooruitgaat.
Bron: Dikke van Dale.