zondag 14 februari 2010

Weet je nog wel

Als je elkaar 18 jaar niet hebt gezien, kan het alleen maar meevallen. Afgelopen weekend had ik afgesproken met twee oude werkmaatjes uit de periode 1985-1988, toen ik op de afdeling Verkoopbevordering werkte. Netty heb ik in de loop der jaren wel vaker ontmoet, maar Arjen was ik helemaal uit het oog, maar niet uit het hart, verloren. We verzamelden in Café Schoonewil aan de Bergweg. Het was of de tijd had stilgestaan, zij het dat we wel enigszins moesten bijpraten. Netty's reis naar Australië en andere verblijven in diverse buitenlanden, onze carrières en (gezins-)levens, oude herinneringen van het werk... De pindaschillen vlogen er pardoes van in het rond.

Daarna pizza eten aan de Zwartjanstraat bij Palermo. Kleinschalig, gezellig en niet duur. Franco (De Baas) wilde wel foto's maken, maar hij is nog van het pre-digitale tijdperk, dus een andere gast schoot te hulp. Vervolgens togen wij voor een afzakkertje naar Café De Bel op de hoek Gerard Scholtestraat/Benthuizerstraat. Na een wijntje moest ik er echt vandoor om de trein te halen want ik wilde Dexter nog zien. Samen met Arjen glibberde ik richting Station Noord en we beloofden elkaar plechtig dat we het nog een keer zouden doen. Ze hebben nog een rondje van me tegoed...