dinsdag 13 januari 2009

Vinger aan de pols

Zonder titel - Topor 1976
Zoals je in het Aanzien van 2008 hebt kunnen lezen ben ik op 8 december jl. begonnen met re-integreren voor 50%. Dit houdt in dat je ziek bent, maar toch voor halve dagen komt werken. Je kunt bijv. geen vrij nemen. Dat kwam goed uit, het vooruitzicht om zo'n beetje als enige in de kerstweek en de week erna naar je werk te gaan terwijl je eigenlijk ziek bent klonk best aanlokkelijk. Gelukkig kon ik na enig gesoebat de twee dagen voor Kerst vrij krijgen. Werken ging aanvankelijk eigenlijk best goed. Twee dagen voor Kerst kreeg ik echter dermate veel pijn, dat ik weer Indometacine ben gaan slikken. Omdat dit niet erg hielp, ben ik daarna ook weer naar de huisarts gegaan die mij (eindelijk) fysiotherapie voorschreef en een herhalingsrecept. Na Nieuwjaar werd het er (ondanks de fysiotherapie) niet beter op. Ik ben zelfs niet naar de Nieuwjaarsreceptie van mijn werkgever geweest. Op voorspraak van mijn casemanager en ARBO-arts ben ik met ingang van gisteren weer 100% ziek thuis.
 
Op deze dag had ik al een afspraak staan met mijn neuroloog in het Havenziekenhuis, om het carpaletunnelsyndroom (CTS) operatief op te gaan lossen. Zodoende word ik binnenkort door de neurochirurg van het Sint Franciscus Gasthuis (SFG) uitgenodigd voor een intakegesprek, waarna een operatiedatum zal worden 'geprikt'. Daarna ben ik nog minimaal zes weken uit de running. De pijn in mijn rug moet ik maar voor lief nemen. Rust houden en pillen blijven slikken is het devies. Gisteravond had ik zoveel pijn dat ik maar een Tramadol heb genomen en paracetamol tegen de misselijkheid die je daarvan krijgt. Vandaag gaat het een stuk beter. Verder niets aan het handje!