donderdag 29 maart 2012

Geven en nemen

Vanwege ruimtegebrek en gebruiksongemak keek ik al een tijdje om naar een All-in-one printer. Nu gebruiken we een losse netwerkprinter en een scanner, respectievelijk acht en zes jaar oud. Tijd dus voor iets nieuws en na veel vijven en zessen kwam ik uit op de Canon PIXMA MG6250. Aanschafdatum: daags na ontvangst van het (UWV) vakantiegeld*. De geldkraan gaat in augustus aanstaande sowieso dicht, dan maak ik mijn derde jaar als werkloze/werkzoekende vol en moet ik andere bronnen aanboren.

Echter, deze week werd ik ontboden bij de directeur van Dierenbescherming Rijnmond. Er komt daar binnenkort een vacature vrij en men vroeg zich af ik daar de geschikte persoon m/v voor was. Na een gesprek van een uur was men er uit: ja! Vraagje: wanneer kun je beginnen? Enigszins beduusd stamelde ik: volgende week. En zo geschiedde. Ik ga werken op de meldkamer van de Dierenambulance Zuid-Holland Zuid. Daarnaast ga ik, maar nu dus betaald, door met opzetten van de nieuwe website en als dat af is ga ik me bezighouden met fondsenwerving. Last but not least wordt IT Support ook één van mijn taken. Dus.

Deze op termijn financiële meevaller wilde ik meteen omzetten in iets tastbaars, zodat ik spoorslags richting MediaMarkt reed om de nieuwe printer aan te schaffen. Als dank heb ik de oude overgedragen aan de Stichting Zwerfkatten Rijnmond, waar ik de gelegenheid kreeg om mijzelf middels vrijwilligerswerk in de picture te manoeuvreren. Vandaag nam ik, na een dag hard werken met Joke, met wie ik overigens in de meest recente nieuwsbrief sta, afscheid met een doos tompouces. Het waren twee fantastische maanden!


* Dat vakantiegeld is trouwens een sigaar uit eigen doos: ze houden 10% in om dat vervolgens in mei 'extra' uit te keren.