zaterdag 14 april 2012

Geburtstag

Net als 16 miljoen andere Nederlanders kreeg Carla een CentreParcs kortingsbon in haar kerstpakket, toch nog 150€. Sinds de kinders de deur uit zijn mijden wij bungalowparken als de pest, maar er is een park in Duitsland en daar hadden we dan weer goeie berichten over gehoord van Trudy en Cas. Zo gezegd, zo geboekt en gisteren reden we af naar Park Eifel in midden Duitsland. Onderweg kregen we de kans om de nieuwe A74  bij Venlo te berijden, hoewel TomTom ons liever via Maastricht wilde leiden, wat nu dus een omweg is. Nadat we hadden ingecheckt en de bungalow hadden verkend deden we nog even een boodschapje in de buurtsuper. We hadden voor ons Knorr pakket van deze avond kipfilet nodig, maar ze hadden alleen Schweinefleish. Bier hadden ze dan wel weer in 69 soorten... Gewapend met boodschappentas besloten we af te dalen naar de Heilbachsee, een stuwmeertje dat pal naast het park ligt en vroeger de naamgever ervan was. Ik dacht al, waar ken ik die naam van?

De avond heb ik vloekend doorgebracht achter de laptop omdat de KPN hotspot er steeds uit lag. Dat had ik eerst niet in de gaten en dacht dat het aan mij lag. Maar nadat ik 's avonds nog even had geklaagd bij de Rezeption ging het vanmorgen zienderogen beter. Nadat ik nog een aantal instellingen had gewijzigd heb ik nu een stabiele verbinding. Thuis hebben we XS4ALL en dan heb je gratis toegang tot KPN Hotspots, ook in het buitenland. Iets wat ze bij CenterParcs desgevraagd niet wisten. Scheelt toch weer 24€ voor een week! Vanmorgen wilden we van een welverdiend ontbijt genieten, maar mijn sleutel weigerde plotsklaps dienst. Ik kon nog wel openmaken, maar toen ik terugkwam van de bakker met croissants en broodjes bleef de sleutel ronddraaien in het slot. Carla gebeld maar die stond nog te douchen. Weer bij de Rezeption kreeg ik een nieuwe sleutel en die werkt.

Vandaag stond Koblenz op het programma. Het ligt op het punt waar de Moezel in de Rijn stroomt en het gebied aldaar staat op de Werelderfgoedlijst van Unesco. We parkeerden op de noordoever Am Güter-bahnhof, een beetje aggenebbisje buurt, maar parkeren is gratis. Je moet alleen de Balduinbrücke over om in de Altstad te geraken, waar we, omdat Carla nodig moest, een terrasje pikten bij Café Werrmann voor espresso en cappuccino. De bestelling duurde echter zo lang dat Carla eiskaffee kreeg. De wandeling langs Moezel en Rijn was heel leuk, er stond ook een vent met een draaiorgeltje die daarmee Hey Jude ten beste gaf. Dat was wel een paar muntjes waard. Nadat het een beetje begon te regenen vluchtten we de Saturn in, waar ik een ISY Mobile USB hub kocht, zodat ik wat meer apparaten tegelijk kan aansluiten op de laptop (muis, speakers, harde schijf, camera en als het moet ook nog een telefoon. Op die harde schijf staat inmiddels 15 Gb aan geripte cd's, zodat we lekker naar onze eigen muziek kunnen luisteren.

Via de (enige) grote winkelstraat belanden we weer bij de Moezel, toen Carla bedacht dat ze een Vietnamees restaurant had gezien. Ze is jarig vandaag dus zij mocht het zeggen. Restaurant Hanoi het is klein en heel goedkoop, maar dan toch lekker. We namen het middagmenu, Carla kipkerrie en ik een soort tjaptjoi met eend. Het was niet heel Vietnamees volgens mij maar wel Oosters, zeg maar. Hierna reden we richting Mayen om daar eens rond te kijken maar dat viel een beetje tegen. Het kan ook aan ons liggen hoor, we waren moe en het werd al laat en we moesten nog boodschappen inslaan voor de komende dagen. Gelukkig ontwaardden we onderweg een Lidl op een enorm bedrijventerrein. Opgelucht reden we daarna op huis aan, over kronkel-weggetjes, bergen en dalen. Een leuke rit! Vanavond checken we even de Market Dome uit (live muziek!) en morgen een fikse wandeling in de buurt.