zondag 24 maart 2024

RadioLeo, maar dan anders

Laura woont nu alweer bijna een jaar in een ruime maisonnette, waar de huiskamer bijna twee keer zo groot is als haar vorige. Zodoende vielen de eertijds aangeschafte Cambridge Audio Minx Min22 speakertjes op kabouterformaat een beetje in het niet, ook al vanwege het ontbreken van een spoor van lage tonen. Gelukkig heb ik de Heco Victa Prime 202 speakers die ze eerst had angstvallig bewaard en kon ik die gisteren weer plaatsen, gekoppeld met de Supra Classic 4.0 luidsprekerkabel die ik ook nog had liggen. Er kan weer gedanst worden!
 
Dat wordt gedaan op de muziek van FunX via de TV. Nu bladerde ik daar in en vond in die ellenlange lijst van (digitale) radiozenders Stingray Music Indie Classics, waar muziek wordt gedraaid die grotendeels overeenkomt met mijn muzieksmaak. Dus als ik een keer geen zin heb in lp's, cd's, Tidal of Roon, dan zet ik dit op, maar niet via de TV maar rechtstreeks via de Arris VIP5202 van KPN. De kwaliteit is 48kHz PCM, zeg maar cd kwaliteit, een stuk beter dan Internet Radio.