zondag 24 februari 2008

Even (uit)blazen

Vrijdag brachten we Laura naar Vierhouten op de Veluwe, (onder de rook van Apeldoorn) voor een trainingsweekend. Dit omdat zij weer voor zes maanden naar Corfu gaat. Jammer was wel, dat in Nederland de vakantiemassahysterie was uitgebroken. Over een lullige 125 km deden we dus drie uur. En geen tankstation te zien. Leg dat maar eens uit aan iemand met een zwakke blaas! Het was inmiddels pikkedonker in het Enge Bos. Daarna op naar Enschede. We hadden onszelf uitgenodigd, omdat we zo lekker dichtbij waren, al. Het eerste stuk was er bijna geen kip op straat. Dit gezegd hebbende: alchoholcontrole. Of ik even wilde blazen. De agent vroeg of ik daar ervaring in had en ik moest ontkennen. Vragende blikken waren mijn deel. Ik merkte fijntjes op dat ik uit Het Westen kwam. Dat maakte indruk.

Onderweg belde Helmut een tikje ongerust op waar we bleven. "Tussen Rotterdam en Enschede!" merkte ik snedig op. Hoongelach was mijn deel. En of we nog wel pannenkoeken lustten. Dat deden we, maar dan wel van het type hartig. Het smaakte prima. Er gingen ook de nodige Grolschjes doorheen. Dorine en Jeanne bedolven onder cadeaus en plaatjes gedraaid. 's Anderendaags lekker uitgeslapen. Carla ging met Hannie naar de markt en ik het computerpark geüpdatet. 's Middags bleek dat de pomp van mijn ruitensproeier het begeven had. Dat kan er ook nog wel bij. 's Avonds kip Gandhi gegeten (Magere Kip op Indiase Wijze) en vrij vroeg de mand in, want de hele familie ging de naar Portugal op vakantie. Wij sloten af.

Op weg naar Vierhouten de 'mijdt snelwegen'-route gereden, daarna de Elspeetsche Heideroute gelopen. We waren veel te vroeg, dus nog wat rondgelummeld en om 16.00 uur konden we mét Laura, weer terugrijden naar Rotterdam.