vrijdag 1 mei 2009

Soms is vierkant beter

Vijftien jaar geleden kocht ik voor in de vorige huiskamer twee Tannoy® Sixes 6o5II bij HiFi-Studio Zwaard. Dit zijn zeshoekige luidsprekers op een zandgevulde standaard, die er naar de huidige maatstaven nogal lomp uitzien. Ik ben er altijd heel tevreden over geweest, maar vond de laatste tijd zuiltjes veel mooier, qua esthetisch. Zuiltjes zijn best duur, zeker die van A-merken zoals Tannoy®. Eergisteren echter had Correct een advertentie in De Havenloods met een aanbieding: Mercury F3 zuiltjes in een mooie 'Black Shadow' kleur. De prijs is goed: 99€ per stuk. Die oude kosten destijds per stuk, inclusief standaard, nog ƒ549,-! En ze passen mooi bij de Tannoy® mSUB 10 subwoofer.

Nu was het nog een truc om Carla mee te krijgen. Zij is maar matig geïnteresseerd in mijn muziekhobby en vindt het allang best. Zij gaat dit weekend bij Laura logeren om haar flatje nog een goeie beurt te geven voordat Mariska thuiskomt. Ik zou haar naar de metro brengen, maar ze zag toch op tegen de reis (lees: 15 minuten, hooguit). Ik bood aan om ze maar helemaal te brengen, op voorwaarde dat ik die luidsprekers mocht kopen, probeerde ik dapper. Tot mijn stomste verbazing ging ze akkoord. Het moet niet veel gekker worden! Op de terugweg rijd ik dus even langs de Koopjeskelder. Mijn (eenzame) avond kan niet meer stuk!