vrijdag 26 februari 2010

Welbesteed

Vandaag was een drukke dag. Ik moest in het holst van de ochtend de Alfa wegbrengen om een remleiding te laten vervangen. Daarna met Carla in diezelfde Alfa richting stad. In het flatje van de meiden werd ik meteen aan het werk gezet: de balkondeur ging niet meer open. Na enig wrikken kreeg ik de deur open. Het euvel was snel gevonden: er was een imbusboutje van de hendel losgetrild. Gelukkig paste het sleuteltje van Ikea! Carla en Laura gingen winkelen, ik ging mijns weegs om mijn fonkelnieuwe OV-chipkaart activeren. Daarna wilde ik bij Panini een broodje scoren, maar het was net lunchtijd dus er stond een flinke rij. Toen kreeg ik een kortingsbon van McDonald in de mijn hand geduwd. Ideetje...

Eerst maar eens naar Plato, je weet maar nooit. Tot mijn vreugde waren er een aantal van mijn favoriete cd's in geremasterde vorm in de aanbieding voor de totaalsom van 25 euro. Ik kocht ze ter vervanging van de exemplaren uit de jaren '80 en '90:
  • David Bowie - Hunky Dory - 1971
  • Roxy Music - Roxy Music - 1972
  • Japan - Tin Drum -  1981
  • David Sylvian - Brilliant Trees - 1984

Bij Meijer & Blessing vond ik de nog ontbrekende Renault Frégate Amiral uit 1953 van het merk Nostalgie (nooit van gehoord), waarna ik bij McDonalds op de Hoogstraat twee McChickens bestelde die ik aan de waterkant in gezelschap van nog levend gevogelte (een gans, kauwen, duiven en een fuut) opat. Op weg naar huis reisde ik mijn oude OV-chipkaart leeg, hoewel, er staat nog 45 cent op. Mogen ze houden!