Carla mag graag een lungo drinken, ik ben meer van de espresso. Met onze Italiaanse Illy X7 (made by Francis-Francis!) is dat kinderspel. Deze werkt volgens de metodo iperespresso: blauwe capsules voor lungo en rode voor espresso. Het maalsel daarin bepaalt sterkte en smaak. De X7 kreeg echter steeds meer moeite het water door de rode capsule te persen, kennelijk is dat harder aangestampt. Tijd voor actie. Wederverkoper Correct alsmede Illy verwezen ons naar The Coffee Connection, een in espresso-apparaten gespecialiseerd bedrijf dat voor meerdere merken werkt. Na telefonisch consult was de diagnose: kapotte pompklep. Reparatie zou een half uurtje duren mits we, na telefonische afspraak, het apparaat langs zouden brengen. In Zeewolde.


Het is gesitueerd op Trekkersveld, een gigantisch bedrijven-terrein dat je het best kunt omschrijven als het Logistiek Epicentrum Van Nederland. Op de site lijkt het gebouw van The Coffee Connection imposant, de werkplaats bereik je echter via een zijdeur met daarachter een piepklein halletje, half onder een open trap en met een loket. Het apparaat zou met een half uurtje klaar zijn. Het was prachtig weer dus zijn we het bedrijventerrein gaan uitchecken. Het is zo groot dat we amper de helft gezien hebben. Het meest interessante gebouw was dat van Spyker Cars. Toen we terug kwamen was de X7 net klaar. We namen het dankbaar in ontvangst en zijn, de snelwegen mijdend, weer naar huis gereden.