vrijdag 14 mei 2010

Lekker bakkie

Enkele jaren geleden zijn wij als een blok gevallen voor Illy espresso. Via via kwamen we in het bezit van een FrancisFrancis! X1 espressomachine die drie maanden bij de Bijenkorf als demo dienst had gedaan, voor een fractie van de nieuwprijs. Het is een apparaat in retrodesign met dito bediening in een nogal knalrode uitvoering. Dit past niet meer in onze nieuwe keuken, bovendien heeft het beestje groot onderhoud nodig en dat kan aardig in de papieren lopen.

Geen nood, deze week adverteerde Correct met de X7 Iperespresso, de jongste telg uit het geslacht Francis-Francis!. Deze werkt volgens de metodo iperespresso, volgens Illy de capsule van Columbus. Het was een actie, met een 50 euro koffie tegoedbon. Thuisgekomen meteen aangemeld bij Illy om de bon te verzilveren. NOT! Het blijkt om een setje Illy koffiekopjes voor espresso, lungo en cappuccino te gaan. Die heb ik helemaal niet nodig! 

Correct gebeld om opheldering. De afdeling Inkoop belt mij nog terug, wellicht kan ik een tegemoetkoming krijgen. Ik heb het ook bij Illy gemeld, met de vraag of ze mij geen koffie kunnen sturen i.p.v. kopjes. Hoe dit afloopt, het blijft koffiedik kijken.

Correct belde, ik kan vier blikken koffie komen ophalen! Illy stuurde inderdaad kopjes. Niet verkeerd!