zaterdag 8 oktober 2011

Zo blijf je bezig 2.0

De kapotte PC en laptop die ik uit Portugal weer meegenomen heb doen het weer. De voeding van de PC was 'gesprongen', d.w.z. er kwam een knal en een vonk en toen werd het stil. Soms gaan er dan andere componenten kapot, zoals het moederbord of het geheugen. Deze PC stamt uit 2004 en was eerst van mij, toen van Mariska, vervolgens Laura en nu dus weer van mij. Ik heb onder het motto niet geschoten is altijd mis op goed geluk een nieuwe, iets zwaardere voeding van Antec ingebouwd en verdomd, hij werkt weer als een zonnetje en staat nu op zolder in de logeerkamer.

De laptop deed helemaal niets meer en ik heb uit voorzorg dus in Nederland een laptop gekocht. Ik wilde in Portugal niet het risico lopen er daar een te moeten kopen. Terug in Nederland schoot me een oplossing te binnen: batterij er uit, batterij er in. En inderdaad, het beestje startte vrolijk op. Had ik dat eerder geweten! Inmiddels had ik ook de verloren gewaande originele Windows Vista herstel-dvd gevonden, dus die installeerde ik en het viel me op dat deze laptop nog heel goed mee kan komen. Er zit een 160gb harde schijf in...

Van werkswege ging ik in 2007 een laptop gebruiken, die ik ook graag op vakantie naar Finland wilde meenemen, onder andere voor het schrijven van berichten voor dit blog. Deze laptop was echter dermate dichtgetimmerd, dat je er buiten de muren van het bedrijf weinig meer mee kon dan een Word-document tikken. Als oplossing heb ik toen een Hitachi 60gb 2.5" harde schijf gekocht, die omgeruild met de originele en daarop Windows XP en alle andere benodigde software geïnstalleerd. Na gedane zaken ruilde ik de harde schijven weer om. Dat werkte soepel tot eind 2008, toen ik via via de hand wist te leggen op een Netbook. Deze harde schijf bouwde ik toen in de hiernaast afgebeelde behuizing van Conceptronic en diende derhalve als externe harde schijf. Tot nu. De 60gb zit nu in de laptop en de 160gb in de externe behuizing. Komt mij nèt wat beter uit...