donderdag 20 december 2012

Kijk eens naar het vogeltje...

De echte vuurdoop voor mijn nieuwe camera was afgelopen zondag tijdens de vrijwilligersdag van de Stichting Zwerfkatten Rijnmond. Alle, ongeveer tachtig, vrijwilligers waren uitgenodigd voor een dagje Blijdorp. We verzamelden en werden in groepjes, onder begeleiding van een aantal rondleiders, er op uitgestuurd voor een rondleiding achter de schermen. Ons groepje ging langs de mestopslag, medisch laboratorium en operatiekamer, dikhuiden- en giraffenverblijf. Helaas had ik in mijn onschuld/kunde een bepaalde instelling van de nieuwe camera aangezet waardoor de flitser (zowel de in- als externe) plotsklaps niet meer werkte. Na een aantal foto's te hebben gemaakt met mijn oude cameraatje heb ik de nieuwe maar gereset zodat de flitser het weer deed. Het kwam de kwaliteit van de foto's niet echt ten goede, maar het euvel is inmiddels gevonden en opgelost. RTFM oftewel read the fucking manual...


Na de rondleiding was het tijd voor een vegetarische lunch in de Haaienzaal. Onderwijl werden we uit de slaap gehouden door Nadia, met de geschiedenis van de stichting in vogelvlucht. Daarna een presentatie van Henk Zwartepoorte, gerenommeerd reptielendeskundige, over de onvermoede inspanningen van Blijdorp voor het behoud van bedreigde diersoorten overal ter wereld. Zeer leerzaam!



Hierna maakten we nog een wandeling op eigen gelegenheid, waarbij de camera toch nog behoorlijk  in actie kwam tot de accu leeg was. Ik wacht namelijk nog steeds op de reserve-accu...