zaterdag 29 december 2012

Verbinding

Naarmate ik ouder word merk ik dat mijn interesses veranderen. Zo kocht ik vroeger een elpee in de week, later een cd per maand. Nu ga ik af en toe langs bij Plato of Velvet om te kijken of er nog een cd'tje van mijn gading is, steevast niet duurder dan 10€. Het gebeurt regelmatig dat ik met een stapel thuiskom met muziek uit een ver verleden, zoals Nexus van Argent, de band van naamgever Rod Argent, voormalig Zombie. De muziek laat zich het best omschrijven als Emerson, Lake and Palmer light, met pop en rock 'n' roll invloeden. Nexus is Latijn voor verbinding en is tegenwoordig de merknaam van Google apparaten, zoals de Nexus One, Nexus S, Galaxy Nexus, Nexus 4, 7 en 10.

Google maakt die apparaten niet zelf, maar laat dit door HTC, Samsung, LG of ASUS opknappen. Het zal de lezer niet ontgaan zijn dat ik smartphones en computers ook een leuke hobby vind en ik was dan ook al een tijdje op zoek naar een tablet. Collega's op de meldkamer hadden er allemaal wel één en de 10" variant was favoriet. Zelf vind ik dat te groot, dus toen de Nexus 7 (made by ASUS) op de markt kwam en laaiend enthousiaste recensies kreeg werd ik wel nieuwsgierig. Afgelopen woensdag gingen Bruno, die met Laura een weekje in Nederland is, en ik even langs de MediaMarkt in de stad om het pleit te beslechten. We waren het er over eens dat dit de beste keus is. Zelfs Carla zag er wel wat in: foto's kijken. Met de laptop vindt ze teveel gedoe. Hiervoor moet ik nog wel even alle digitale foto's naar Picasa Webalbums uploaden, zodat je overal ter wereld je foto's kunt bekijken en delen.