woensdag 12 december 2012

Kantoorperikelen

Na acht maanden is er een eind gekomen aan mijn carrière op de meldkamer van de Dierenbescherming, afdeling Rijnmond. Dat is geenszins slecht nieuws, omdat ik fulltime ben begonnen op het nieuwe regiokantoor in Barendrecht, waar ik al parttime werkzaam was. Ik werk daar op de afdeling Communicatie en Fondsenwerving met mijn eigen laptop, onder het motto bring your own device. Ik kan vanaf elke plek ter wereld inloggen op ons systeem en krijg dan onze eigen omgeving, werkend onder Windows Server 2008 R2, voorgeschoteld.

De laptop zelf draait inmiddels onder Windows 8. Om het machientje wat meer peper te geven heb ik het geheugen, 4GB van het merk Elpida (een samenwerkingsverband tussen Hitachi en NEC) vervangen door significant sneller 8GB van Crucial, een submerk van Micron en een oude bekende in geheugenland. Het in Engeland bestelde geheugen was tien werkdagen onderweg en heb ik vandaag ingebouwd, wat wederom een bijna kosteloos fluitje was.

Sjouwde ik eerst met een extra tas met lunchpakket en paperassen naar het werk, onlangs kocht ik een wat grote laptoptas waar ik deze ballast ook in kwijt kan: de Puro Classica 16.4". Deze ziet er iets gelikter uit dan een standaard laptoptas waar je velen mee ziet lopen. 

Bevalt allemaal prima!