donderdag 9 mei 2013

Tip van Leo

De schouderriem van mijn camera is met een ingewikkelde lus bevestigd. Lastig, want soms wil je de riem even losmaken, bijvoorbeeld als de camera op een statief staat. Ik dus op zoek naar een riem die je wel los kunt maken. Dat viel niet mee. Ten eerste zijn er bijna geen riemen meer in de analoge winkel verkrijgbaar en dan nog zijn die van het 'sling' type, dus diagonaal gedragen en met een schroefaansluiting aan de bodemplaat bevestigd. Volgens mij heel lastig in het gebruik en nog hartstikke duur ook. Denk aan rond de 80€. Enigszins gedesillusioneerd fietsend vanaf de Kamera Express reed ik langs de Karwei en had ik ineens een lumineus idee. 

Als ik nu eens iets kon vinden waarmee de riem afneembaar gemaakt kon worden? Met bonzend hart vond ik na enig zoeken de oplossing in een combinatie van kogelkettingeindsluitingen, sleutelringen en musketonhaken. Voor nog geen 5€ was ik klaar.