zondag 29 december 2013

Geheel in lijn

Na een maandje en op de valreep van dit toch wel audiojaar heb ik toch nog een puntje op de i kunnen zetten. Wat is het geval. Vorige maand kocht ik de Rotel RA-11 met vier digitale ingangen. Ik heb ook vier digitale apparaten, maar de verhoudingen kloppen niet. Qua ingangen heb ik twee x coaxiaal en twee x optisch. Qua apparaten één maal coaxiaal en drie maal optisch. U raadt het al, dat gaat niet passen zo kwam ik al doende te weten. Vandaar dat uiteindelijk de Motorola VIP1853 via een DAC, die dus prematuur overbodig gewaand werd, analoog aangesloten op de tuneringang. 

Zoiets knaagt maar vandaag heb ik dan toch de ultieme en definitieve oplossing gevonden: de InLine® TosLink Audio Signal Converter met een optische ingang en coaxiale uitgang, besteld bij HardwareWebwinkel.nl. Het signaal blijft dus digitaal en gaat zo de versterker in. Kwestie van twee kabeltjes erbij aanschaffen en ome Leen is helemaal tevreden. Voorlopig...



InLine® Premium TosLink 0,5m
InLine® Premium TosLink 0,5m

  • Simply change media formats and get full digital signal sound quality
  • Convert from Toslink Digital to Coaxial Digital
  • Optical Digital Input via Toslink
  • Coaxial Digital Output via RCA jack
  • Sample Rates: 44.1kHz / 48kHz / 96kHz / 192kHz
  • Color: Black Colored Housing with Light Gray Colored Screen Printing
  • Dimension: approx. 72 mm x 48 mm x 23 mm (Main Unit Only)
  • Weight: approx. 33 grams
  • Power supply: DC 6V / 250mA

Ixos Digital Coax XHD258 1m (Correct)
P.S. de DAC verhuist naar de slaapkamer, alwaar de subwoofer ook al een plekje heeft gevonden.