vrijdag 6 september 2019

De laatste loodjes

6 september 2019 | De laatste hele dag. Van Janneke en Hein hadden we gehoord dat er een soortement kringloopwinkel is in CG en dat ze heul niet duur zijn. Onze interesse was gewekt, dus wij togen monter richting deze winkel. Ze hadden niets teveel gezegd, Spazio Vintage is een heel leuke winkel met van alles en nog wat, zelfs een Fiat Topolino stond ergens verborgen tussen de meubeltjes. Hoewel ik niet echt veel van mijn gading vond viel mijn oog wel een een houten stepje, zo te zien zelf gemaakt ergens in de jaren 50. Het moet een Honda motorfiets voorstellen. Hebbon! Het ding moest 48€ opbrengen  maar ik kon afdingen tot 30€. Ik ga deze step à la Drew Pritchard minimaal restaureren (lees: schoonmaken en een beetje oppoetsen) en dan een mooi plaatsje geven in ons trappenhuis.

Aangezien het vrijdag is, kunnen we meteen even de markt aandoen, Carla altoos op jacht naar een jurrekie. En ja hoor weer geluk vandaag. Ook geluk hebben we bij de kraam met Panini Porchetto. Carla neemt er ook éen en we peuzelen ze heerlijk op in het parkje. Daar hangen briefjes van de gemeente dat ze binnenkort ongedierte gaan bestrijden (zo begrijp ik het met mijn gebrekkige Italiaans).


Die middag maak ik wat foto's van het erf met de poezen, honden en kippen. Hein neemt me mee naar de werkplaats van de buurman waar naast moderne installaties en gereedschappen ook oude meuk te vinden is dat schijnbaar lukraak is verspreid over het terrein. We besluiten de dag/week/vakantie met een afscheidsdiner en dan is het welletjes. Morgen huiswaarts!