donderdag 7 mei 2009

Goede draad is duur


Opeens had ik het lumineuze idee om mijn oude luidsprekers op Marktplaats te zetten. Zoiets had ik nog nooit gedaan dus dat was wel spannend. Ik vroeg er 75€ voor, dat leek me wel redelijk. Ik had binnen een halve dag een koper gevonden! Geen gezeur, meteen afrekenen en wegwezen.

Dat extraatje kwam goed uit, want ik had eigenlijk nieuw luidsprekerkabel nodig. De nieuwe luid-sprekers kunnen namelijk 'bi-wire' aangesloten worden. Dat houdt in, dat de lage en hoge tonen via aparte kabels worden aangestuurd, er zitten vier aansluitingen achterop in plaats van twee. Dat geeft een mooier geluid. Nadeel is, dat je twee keer zoveel kabel nodig hebt. Verder moet er voor links en rechts even lange kabel worden gebruikt, dus het kwam neer op 4 x 5 meter = 20 meter. En goede draad is duur...