woensdag 20 januari 2010

Engel

De foto is gemaakt op haar
laatste verjaardag, 26 juni 2009.
Vandaag is op 96-jarige leeftijd mijn tante Maartje uit Amers-foort overleden. Ik was vorige week nog bij haar omdat het slecht met haar ging. Ze was de zus van mijn moeder, die in 1985 is overleden. Ze heeft niet geleden en is in haar slaap gestorven. De crematie is op maandag 28 januari 2010.

In 2005 figureerde ze in de EO- serie De tijd van je leven. Die aflevering heet De Engel van de Amershorst. En dat was ze.





Hieronder een groepsportret van het hele gezin ter gelegenheid van het 45-jarig huwelijk van mijn opa Eliza en oma Christina in 1956.  

Van links naar rechts: Maria Elisabeth (Rie), Maartje, Wilhelmina (Mien), Jannetje (Jannie), Neeltje (mijn moeder), Christina (Stien), Elisabeth Sofia (Bep), Jan Adrianus (Jan), Matthijs Jacobus (Thijs), Eliza (Lies), Gerrit (Ger), Leendert Johannes (Leen), Gijsbertus Johannes (Bert), Willem (Wim). Alleen de tantes Stien en Rie leven nog.