dinsdag 19 januari 2010

Oorstrelend

De laatste keer dat Laura vloog (met een vliegtuig) had ze zo'n pijn dat ze eruit wilde springen. Aangezien ze binnenkort met haar vriendje gaat vliegen, wilde ze dat niet nog een keer meemaken. Oplossing: buisje in het oor. Ze is niet zo'n heldin dus vroeg ze mij mee te gaan naar het Havenziekenhuis. Ze kreeg een verdoving en viel prompt flauw. Goed dat ik meegegaan was.

Toen ik toch in de stad was ben ik naar IT-Records gegaan, in de enclave bij Selexyz Donner, waar ze opheffingsuitverkoop houden: alle cd's halve prijs. IT-Records is in 1988 begonnen aan de Oude Binnenweg, waar nu VelvetMusic is gevestigd. Naast Plato en Sounds (ook al ter ziele) onderdeel van mijn vaste loopje op jacht naar muziek. Ze konden het, naar eigen zeggen, niet meer bolwerken in deze tijd van downloaden. Die uitverkoop is al enige tijd aan de gang, dus de keus was beperkt.

Ik kon nog wel drie cd'tjes scoren voor het totaalbedrag van 20 euro:
I'm the man - Joe Jackson - 1979
Crocodiles - Echo & the Bunnymen - 1980
Broken - Soul Savers (ft. Mark Lanegan) - 2009

Het aanbod wordt schraal...