donderdag 7 januari 2010

Rekbaar

Wij hebben een beetje rare berging. Het heeft een schuin dak tot aan de bovenkant van de eerste verdieping, waarna het dak vrolijk door gaat tot de nok. Dat levert een flinke loze ruimte op. De vorige bewoner had dat ook in de gaten en hij timmerde een vide van pakweg 150 x 200 cm. Hierop stonden Bruynzeelstellingen. Bij de voorbereidingen van de renovatie had ik die vide helemaal leeggeruimd en daarna alles weer op de vloer teruggekwakt.

Dat was geen goeie oplossing, dus toog ik eergisteren naar de Karwei om hun Zwaar metalen opbergrek aan te schaffen. Die was in de aanbieding dus dat kwam goed uit. Het pak is inderdaad zwaar (23 kg), waarbij het aandeel spaanplaat toch voor het meeste gewicht zorgt, niet het metaal. Montage bleek, zelfs naar mijn maatstaven, kinderlijk eenvoudig te zijn. Je hebt alleen een hamer nodig om de dwarsprofielen aan te tikken die ingenieus in de staande hoekprofielen klikken.

Je kunt de rekken stapelen of naast elkaar zetten. Gezien de beperkte ruimte onder het schuine dak en omdat er allerlei afvoerbuizen van de aangrenzende badkamer in de weg liggen, heb ik voor een semi hoekopstelling gekozen. Ik moest ook rekening houden met de aansluiting van de afzuigsysteem. Het lijkt wel of ik steeds handiger word!