zaterdag 29 mei 2010

Soms is rond beter

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit op Katendrecht ben geweest, terwijl we nu toch ruim 30 jaar in Rotterdam wonen. Sinds kort is er een heel goede reden daar toch eens te gaan kijken: De ss Rotterdam! Dit voor een habbekrats verbouwde scheepje was vandaag namelijk het verzamelpunt voor onze, inmiddels traditionele, halfjaarlijkse reünie. Celma had een en ander georganiseerd en haar keus was een schot in de roos. De zon scheen uitbundig en het achterdek bood een grandioos uitzicht over ons stadje, heur havens en De Nieuwe Waterweg. De auto had ik geparkeerd bij onze meiden achter, waar we ook zouden overnachten. Wel zo handig, gezien het dreigend alcoholgebruik en het feit dat het op loopafstand is. Daarvandaan reed ik met de metro naar Rijnhaven en vervolgens te voet ging richting schip, wat mij in de gelegenheid stelde onderweg wat foto's te maken.

Ik had stiekem eerder met Celma afgesproken en zij nam Nina ook alvast mee, die ik sinds '93 niet meer gezien had. Andere zij-instromers waren Jos, Marjan en Wanda, de laatste twee voegden zich pas bij Hotel New York bij ons. Daar zouden we gaan eten en het vervoer werd geregeld door de Watertaxi, wier predikaat supersnel beslist niet overdreven is. Superleuk ook. Zoals gezegd: eten in Hotel New York. Helaas moest Joyce toen al afscheid van ons nemen.


Bad hair day

De rest schoof aan en we hebben gedurende lange tijd heerlijk kunnen praten, herinneringen ophalen en snode plannetjes smeden voor de toekomst, ondanks de lengte van de tafel. De diehards zijn nog met Celma meegegaan om een afzakkertje te halen in haar appartement vlakbij. Na een uurtje evalueren werden de luikjes zwaar en zijn we op huis aangegaan. Het was een zwoele nacht en ik liep tevreden over de Erasmusbrug richting logeeradres. Volgende keer toch maar een ronde tafel reserveren?