dinsdag 19 oktober 2010

Beatles compleet

Vorige week was ik bij Plato om een cd'tje voor Aad's verjaardag te kopen. Daar zag ik ze: The Beatles / 1962-1966 en The Beatles / 1967-1970, meer bekend als resp. Het Rode en Blauwe Dubbelalbum, remastered en wel. Ik was er door verrast en heb ze van de weerom-stuit niet gekocht want, zo was de redenering, ik heb al die nummers toch al? De prijs was wel goed, 17,99€ per (dubbel-)album. Ik vertelde het Carla en zij had er eigenlijk wel oren naar omdat haar vader die elpee's had en als zodanig haar eerste kennismaking met The Beatles en een mooie herinnering waren.

Ikzelf heb in 1974 tijdens de 'werkweek' van 4-HAVO in Cadzand deze platen grijsgedraaid, dit tot leedwezen van mijn medeleerlingen die liever Radar Love hoorden (voor zover ze niet door andere geneugten in beslag werden genomen...). MediaMarkt adverteerde met een aanbieding van 13,99€ en ik moest toch in de buurt zijn... Later zag ik ze ergens anders voor 19,99€. Ik ben dus toch niet gek! De hoesjes zijn geheel in de geest van de krap een jaar geleden verschenen Stereo Boxset Edition Remastered en sluiten er naadloos op aan.