woensdag 1 december 2010

Of je een emmer leeg gooit

Het is een dure week aan het worden. Visa stuurde de rekening van twee weken tolwegen, hotels en IKEA Portugal. Bij IKEA Barendrecht kochten we zaterdag de tweepersoons Fjellse, lattenbodem, matras, beddengoed, huisraad en keuken-gerei, voor de logeerkamer, andere ruimten en keuken.


Toen dat zondag allemaal klaar was sprak Carla de onsterfelijke woorden: "eigenlijk moeten we een flatscreen kopen voor onze slaapkamer, dan kunnen we dat postzegeltje in de logeerkamer vervangen door onze oude televisie". Dat had ik niet verwacht! Na wat research ging ik voor de Sony KDL-26EX302, een 26" (66 cm) TV. De oude TV, een kleine kubieke meter, is ook 26", maar omdat het een beeldbuis is met een diagonaal van net 55 cm, dus dat is een hele verbetering. Correct bleek de laagste prijs te vragen, dus ik bestelde hem online.

Vandaag was ook weer een drukke dag. Eerst moest de Peus voor de winterbeurt. Vanwege de vakantie waren we Winterbeurtdag misgelopen en vandaag was de eerste gelegenheid, helaas om 08:00 uur, dus vroeg uit de veren. Normaal gesproken is er niets aan de hand, dit jaar moest de accu vervangen worden en blijkt de radiateur te lekken. Deze wordt volgende week gerepareerd of vervangen. Dit loopt aardig in de papieren, maar gelukkig komt het nu aan het licht en niet tijdens de vorige of volgende vakantie (Texel!). Terwijl ik wachtte met een cappuccino uit de DE-automaat, probeerde ik de verveling te verdrijven door de datum van mijn horloge van 30 naar 1 te draaien. Hiervoor moet je het knopje helemaal uittrekken en niet zoals ik dus deed, er helemaal uittrekken. Gelukkig heb ik een reservehorloge. Ik ben benieuwd wat dat nu weer gaat kosten! Daarna naar de milieustraat met Laura's oude v/h hoogslaper (waar ik de poten van afgezaagd heb, een laagslaper dus) en nog wat ander klein spul nu we ook de zolder aan het opruimen zijn. Ik pikte meteen een emmer strooizout mee om als goed burger ons stoepje schoon te houden.

Meteen door naar Correct, het is inmiddels bijna om de hoek, om de TV af te halen. Na wat gesjouw prijkt hij nu dus aan het voeteneind van onze echtelijke sponde. Ik wilde eigenlijk ook een nieuw Hi-Fi setje kopen. Zo eentje die ook DVD's kan afspelen en als wekker kan dienen zodat je met je eigen muziek wakker kunt worden. Verder moet er een HDMI-aansluiting zijn voor koppeling aan de nieuwe TV. Zulke apparaten zijn dun gezaaid, maar ik vond er één, de Onkyo CS-V645, maar dan zonder speakers (want ik heb al hele goeie). Dan heet 'ie DR-645. Door de autoperikelen is deze aanschaf voorlopig opgeschort...