zondag 19 december 2010

Neveneffect

Mijn neef Hans, verklaard Beatlesgek en McCartney-adept, heeft de geremasterde Band on the Run, het meesterwerk van Paul McCartney & Wings uit 1973, gekocht. Op vinyl nog wel. Er zijn nog meer versies, zoals standard, deluxe, special et cetera, allemaal met een bonus: je kunt alle nummers ook downloaden op MP3/320kps, wat een stuk beter klinkt dan de reguliere 128kps. Het is ook een stuk groter, maar dat mag de pret niet drukken.
De bonustracks zijn, naast singles uit die tijd,
nummers van de nooit uitgebrachte video One hand clapping, een wel uitgezonden documentaire van een liveregistratie in de Abbey Road studio.

Downloaden doe je met een unieke code die je bij aankoop van de tastbare versie krijgt. Hans liet dit werkje aan mij over en belde de code door. Als dank brand ik een cd'tje voor hem, voor in zijn jukebox!


 Vinyl Edition Details

  • The original 9-track number #1 album, remastered at Abbey Road Studios in London
  • 9 bonus audio tracks, including the hit single ‘Helen Wheels’
  • 2 disc 180 gram audiophile uitgezondeninyl in a gatefold package featuring the original accompanying poster
  • Digital download of all 18 tracks as premium DRM-free 320Kbps MP3s


Remastered Album Tracklist:
  1. Band on the Run (5:11) 
  2. Jet (4:08) 
  3. Bluebird (3:22) 
  4. Mrs Vandebilt (4:39)
  5. Let Me Roll It (4:49) 
  6. Mamunia (4:51) 
  7. No Words (2:35) 
  8. Picasso’s Last Words (Drink to Me) (5:49) 
  9. Nineteen Hundred and Eighty Five (5:30)
Total Running Time 41:06


Bonus Audio Tracks:
  1. Helen Wheels (3:45) 
  2. Country Dreamer (3:08) 
  3. Bluebird [from One Hand Clapping] (3:26) 
  4. Jet [from One Hand Clapping] (3:55) 
  5. Let Me Roll It [from One Hand Clapping] (4:23) 
  6. Band on the Run [from One Hand Clapping] (5:13) 
  7. Nineteen Hundred and Eighty Five [from One Hand Clapping] (5:57) 
  8. Country Dreamer [from One Hand Clapping] (2:14) 
  9. Zoo Gang (1:59)
Total Running Time 34:19