donderdag 2 december 2010

Witgloeiend

Vandaag moest ik voor controle naar de podotherapeut. Ik heb erg veel steun aan mijn zolen en dat bleek ook uit mijn nieuwe voetafdrukken, bijna normaal. Alleen de rechtervoet moet nog iets hoger afgesteld worden en die zool kreeg dan ook een klein verhoginkje. De bovenkant werd nu ook afgewerkt met een laagje leer. De peut constateerde ook dat mijn rugspier ter linkerzijde wat verkrampt is (op de plaats van het hernialitteken). Ik kreeg een tijgerbalsemstift mee om dat euvel te verhelpen. Nu loop ik licht geurend en plaatselijk gloeiend door een witte wereld.

Ik reed meteen door naar Mariska, waar ik vanavond zou eten omdat Carla met collegae uit eten ging. Door weers- en familie-omstandigheden ging dat alsnog niet door, dus kwam zij na haar werk ook deze kant op. Gisteren belde Mariska met de mededeling dat haar auto niet vooruit te branden was. Ik ging dus even kijken wat er aan de hand was en wat ik al dacht: handrem vastgevroren. Dat wordt dus wachten tot het gaat dooien.

Het was nog vroeg en om de tijd te doden ben ik het obligate rondje door Rotterdam gaan sneeuwschuifelen, langs Panini voor een panino vecchio, de MediaMarkt, waar ze in tegenstelling tot mijn vestiging wel de Onkyo CS-V645 hadden. Het is een heel mooi apparaat. Deze was in zilver en met boxen, ik wil de zwarte zonder die ook nog eens een stuk goedkoper is. Hierover moet ik nog met Carla modderworstelen.

Ik kocht wel twee cd's ter vervanging wegens digitaal geremasterd: Déjà vu van CSN&Y en Stationtostation van David Bowie. Plato had voor de verandering niets van mijn gading, maar Meijer & Blessing des te meer. In de modelautoramsj ontdekte ik onder-/achteraan diverse Peugeot bestelwagens met reclame-opdruk en -opsmuk. Vorig jaar verraste Carla mij met een Knorrmobiel, in dezelfde serie kocht ik nu de volgende bestelwagentjes:




Peugeot 203 Fourgeonette
'Lait Mont Blanc'


Peugeot 203 Fourgeonette
'Cachou La Jaunie'

Peugeot 404 Break
'Mapa'

Eénmaal terug grillde ik een maiskippetje dat ik op de heenweg bij de poelier had gescoord, met sla, garnaaltjes en rivierkreeftjes en pofaardappels. Dat was weer eens ouderwets lekker!