woensdag 28 juli 2010

Oranje boven

Wanneer ik ter stede ga zal ik niet nalaten mijn cd- en modelautocollectie aan te vullen. Vandaag was het weer zover: ik ging Mariska's fiets repareren, de schroefjes van het slot hielden het niet meer op zijn plaats. Gisteravond belde ze in een hevige regenbui dat ik het moest komen maken, ze kon er niet meer mee fietsen omdat dat slot een spaak in het wiel stak. Het was gelukkig een klusje van niks, dus ik daarna snel de stad in.

Bij Meijer & Blessing was er uitverkoop, diverse leuke modelauto's voor minder dan 10 euro. Na een lange zoektocht kocht ik een Peugeot J7 bestelwagen met Michelin-opdruk en een VW T1 Pick Up. De kleuren van deze laatste zijn best heftig. Eigenlijk zocht ik een oranje exemplaar. Mijn vader, stratenmaker van beroep, was eind jaren zeventig afgekeurd vanwege stratenmakersknieën. Gelukkig kreeg hij een baantje bij de ruilverkaveling van Voorne-Putten, en reed daarvoor in een oranje VW Pick Up. Tijdens mijn research voor dit bericht ontdekte ik trouwens dat er wel degelijk een oranje model van hetzelfde merk (Cararama) bestaat. Volgende keer beter!

Omdat ik toch in de buurt was deed ik Plato ook nog even aan en kocht:

Alquin - Nobody can wait forever - 1975
Eels - Electro-shock blues - 1998
Tim Knol - Idem - 2010
Massive Attack - Heligoland - 2010