dinsdag 15 december 2009

Flex

Vandaag heb ik dan eindelijk de laatste hand aan de badkamer gelegd. Er was namelijk nog steeds geen behoorlijke raambedekking en we gebruikten twee stroken karton als zodanig. Ik had van de herfst een nieuw Xenos Xenoflex jalouzietje gekocht, voor de lieve som van 2,99 €. Vroeger paste die perfect, 30 cm breed, maar door de nieuwe betegeling is die ruimte nog maar 27,5 cm. De muur rond het raam was heel slordig betegeld, dus na de oplevering is daar nog een mannetje een dag mee bezig geweest. Dat ging dermate van dik hout, dat het kozijn opnieuw geschilderd moest worden. Ik had om allerlei redenen vandaag pas tijd en zette ik mij er welgemoed aan. De jalouzie moest dus 2,5 cm worden ingekort. Tegen beter weten in (en het advies van Martin) dacht ik dat het aan één kant afzagen van 2,5 cm wel soelaas zou bieden. Ik had er echter niet op gerekend dat het draaimechanisme en de bevestiging elkaar dan in de weg kwamen te zitten. Er moest dus aan beide zijden 1,25 cm af! Wat te doen? Ik ben maar op de fiets richting Xenos gereden en heb zuchtend 2,99€ afgerekend voor een tweede exemplaar. Daarna ging het feilloos. Met de blikschaar ook de lamellen aan beide zijden afgeknipt en nu hangt het perfect. Ik durfde het Carla niet te vertellen, dus als zij dit leest...