vrijdag 4 december 2009

Goede vrijdag

Koud 43 jaar nadat Paul McCartney en zijn medebandleden, The Beatles zeg maar, met rauw vlees op schoot poseerden voor de beruchte Butcher Sleeve, verdedigde hij gisteren in het Europees Parlement zijn stokpaardje: vegetarisch eten. Omdat hij ook wel weet dat vrijwel niemand dit utopische idee zal overnemen, stelde hij voor om éénmaal per week geen vlees te eten. Dit tot grote verontwaarding van de Gristelijke Maffia, bij monde van Esther de Lange van het CDA, die de boeren (en hun respectievelijke vrouwen) te vriend moet houden, qua electoraat. Wel geven zij volgens mij al eeuwenlang het goede voorbeeld: vis eten op vrijdag! Toevallig is het op vrijdag markt hier in de wijk, dus vandaag droeg ik mijn steentje bij en kocht wat gebakken visjes en een spekbokking. Het regende pijpenstelen maar je moet er wat voor over hebben.

Verder was het wel een goede vrijdag, want ik ontving mijn eerste uitkering van het UWV! Vandaag is ook eindelijk de kookplaat in onze nieuwe keuken vervangen, die al vanaf het begin kuren had: twee kookzones deden het niet. Blijkt dat er een draadje los zat in het stopcontact...

Anyroad, eergisteren opende Paul McCartney dus zijn tournee in Hamburg(!). Volgende week zijn wij aan de beurt. Mag het iets meer zijn?