dinsdag 29 december 2009

We'll meet again

De foto is gemaakt op een receptie, ik schat 1986.
v.l.n.r. Arjen, Netty en Leo. 
Dik twintig jaar geleden werkte ik op de afdeling Verkoopbevordering. Mijn directe collega's waren Netty en Arjen. Netty heeft nog Mariska's geboortekaartje gemaakt en haar vriend Harold, beroep timmerman, haar ledikantje. Nadat ik naar Automatisering was vertrokken en ons bedrijf is gesplitst, verloren we elkaar uit het oog. Netty zag ik in 1999 op Koninginnedag pas weer en daarna duurde het tien jaar voordat we elkaar weer troffen. Ik was namelijk bezig mijn connecties voor LinkedIn bijelkaar te sprokkelen en vond Netty via Google. Zij heeft jaren in Costa Rica en Spanje gewoond en is eigenlijk net terug in Nederland. We spraken af op 10 september op het terras van Café Schoonewil aan de Bergweg. We dronken een paar biertjes en gingen toen pizza eten, waarna we naar het stamcafé van Netty en haar vriend Rob vertrokken. Daar ben ik gebleven tot ik in gestrekte draf nog net de laatste trein naar huis kon halen. Ik had meer bier op dan in het hele jaar ervoor.

Anyway, Netty vertelde dat ze voor een aantal maanden naar Australië vertrok. Ik suggereerde dat ze dan wel een weblog zou kunnen bijhouden. In Costa Rica hield ze namelijk ook een weblog avant la lettre bij. Hoewel ze interesse toonde, is het er niet van gekomen. Gisteren ontving ik een uitgebreide e-mail met het hele verhaal en foto's tot nu toe. Mijn handen jeukten en ik stelde voor er een weblog van te maken. Zo gezegd zo gedaan. Het resultaat vindt je hier: G'day from Downunder.

Arjen heb ik inmiddels ook via LinkedIn gekoppeld. Wie weet zit er een reünie in?