dinsdag 23 maart 2010

Bankcrisis

Bijna zeven jaar geleden kochten we, impulsief, bij IKEA een Karlanda hoekbank. De meisjes zaten nog op de middelbare school en we verwachtten gezinsuitbreiding (vriendjes), dus zit- hang- en ligruimte was belangrijk. We hebben er zelfs nog een tijd voetje aan voetje op geslapen, toen we halsoverkop Carla's moeder slaapruimte moesten bieden. Het is een log ding (de bank) en totaal niet flexibel. We hebben nu ruimte en flexibiliteit nodig. Verder is, na de verbouwing, onze kleur- en materiaalpalet eigenlijk zwart, wit, glas, metaal en een beetje hout geworden.

Normaal gesproken ben ik degene die het balletje (en het geld) aan het rollen brengt, maar nu was het Carla. Zij wilde out of the blue eens bij IKEA naar banken gaan kijken. Dus stonden we afgelopen zondag vroeg op, om rond 10.00 uur voor de gekte bij IKEA Delft eens te gaan neuzen. We waren het tamelijk snel eens: een driezits Karlstad met twee fauteuils, kleur Sivik darkgrey en aluminium pootjes. Nu maar hopen dat ze snel konden bezorgen. Nou dat kon, dezelfde avond nog! Op zondag!! Om 20.30 stond onze gang vol. Laura en Bruno kwamen gisteren om te helpen de boel in elkaar te zetten en Carla puzzelde over de opstelling. Ik kan niet anders zeggen: helemaal goed!

Nu staat de gang vol met oude bank. Het spul staat op Martkplaats maar het wil niet vlotten en ik ben al danig in prijs gezakt. Ik wacht nog een dag en dan bel ik Piekfijn!

//UPDATE 24/3: De bank gaat naar Frankrijk emigreren! Een zeer kordate dame uit Voorburg heeft er vandaag 75 euro voor neergeteld en vervoert het in twee delen met haar aftandse Peugeot 306 Break.