donderdag 11 maart 2010

LED it be

In oktober 2007 is er in de Peus ingebroken. Een boefje had een ruitje ingeslagen en kon daarna eenvoudig het portier openmaken. Hij was kennelijk op zoek naar iets waardevols voor de verkoop, want de hele auto lag overhoop. Lades en kastjes doorzocht, maar niets van zijn gading gevonden want ik bewaar niets van waarde in mijn auto. Dacht ik. Ik heb dezelfde dag nog online aangifte gedaan en de verzekeraar gebeld. Daarna kon Carglass de boel opknappen.
 
 
Pas later ontdekte ik dat er wel degelijk iets gestolen was. Slechts een kleinood, maar toch. Het was mijn zaklantaarn, een mini MAGLite. Het was een relatiegeschenk van het bedrijf waar ik werkte. We waren net verhuisd en er mocht, vanwege ruimtegebrek, niets meeverhuizen. Ik vond het een mooi ding voor in de auto, dus deze ging mee. De dief zal er ongetwijfeld tijdens de uitvoering van zijn wandaden gemak van hebben gehad.

Toen ik gisteren toevallig in de MediaMarkt liep, zag ik de Philips LightLife zaklantaarn. Iets korter en dikker dan de MAGLite en voorzien van een LED lampje met 50.000 branduren. Dat is 5,7 jaar! Hij was 10 euro afgeprijsd, dus ik kon hem niet laten liggen. Je mag niet direkt in het licht kijken want dat is te fel.