zaterdag 30 augustus 2008

Ja zuster, nee zuster

Je zal het niet geloven, maar vannacht is de overbuurvrouw, toen ze probeerde op de postoel te komen, gevallen. Het ding stond niet op de rem, dus die reed weg toen ze er op wilde gaan zitten. Ze laat zich er echter niet door uit het veld slaan want ze blijft lachen.

Na het ontbijt en douche kwam de fysio om de traplooptest te doen. Ik had mijn Fila en Adidassen al aan. Traplopen ging prima, dus ik mag naar huis. Nadat dit ook tot de verpleging is doorgedrongen krijg ik het uitcheckgesprek. Medicijnen en pleisters voor twee weken krijg ik mee, donderdag moeten de hechtingen er uit.

Ik bel Carla op om Willem te waarschuwen, hij brengt ons naar huis. De auto in en uit gaat prima, mits het protocol uit het instructieboekje wordt aangehouden. Het is gelukkig mooi weer geworden dus de middag hebben we in de tuin doorgebracht, af en toe onderbroken door een dutje op bed.

Zondag ook in de tuin, met onderbrekingen. Carla bakte lekker speklapjes met krootjes en ontpopt zich intussen als een strenge maar rechtvaardige zuster, een beetje zoals nurse Ratched uit One Flew over the Cuckoo's nest. Met goede raad en daad staat ze me bij. Vervangt de pleister na het douchen, zorgt dat ik de medicijnen op tijd inneem (medicine time gentlemen) en op tijd en regelmatig ga rusten. Morgen (maandag) gaan we de eerste wandeling maken.