woensdag 7 juli 2010

Bij de tijd?

Ook ik moet er aan geloven. Wordt het Hyves of facebook? De eerste lijkt me meer iets voor vroegwijze bakvissen of laatwijze vrouwen. De laatste is wat serieuzer en ook vriendelijker voor de ogen. facebook dus. Komt dat zien!

De batterij van het Nautica-horloge dat ik twee jaar geleden kocht is bijna leeg. De Bijenkorf, waar ik het gekocht had, heeft zes weken nodig om het te laten vervangen en het horloge weer in waterdichte toestand te retourneren. Dat ging me te ver. Vandaag bracht ik het naar een juwelier hier in de buurt, die daar toch nog drie tot vier weken voor nodig heeft. Vooruit dan maar. Omdat ik zo'n lange tijd niet zonder kan heb ik heel decadent een goedkoop klokje gescoord. Een Moretime, huismerk van Lucardi, de Lidl onder de juweliers. Als 'ie het maar een maandje volhoudt...

Op de laatste cd van Johnny Cash staat een nummer, Aloha oe. Een tamelijk oudbakken nummer in Hawaïaanse stijl, wat mij heel bekend voorkwam. Vandaag schoot het me te binnen: dit is het origineel van het nummer Blank & Bruin, een hit uit 1965 van Laura en Yvonne, handelend over dat blank (Nederland) en bruin (Indonesië) heel goed samen kan gaan. Voorwaar een mooie gedachte, zeker ook met het veelkleurige Nederlands Elftal in het achterhoofd. Mooi ook dat plantage op garage rijmt!

Blank en bruin
Stil staan wij hier aan het strand te staren
Blank en bruin, tezamen hand in hand
Wij begrijpen niets van de bezwaren
Die een huidskleur nu geeft in menig land

Want blank en bruin
Dat ging toch goed
Die tijd dat onze ouders kind'ren waren
Is dat voorbij ?
Thans vragen wij
Kom treed elkaar als mensen tegemoet

Samen speelden wij op de plantage
Blank en bruin, tezamen hand in hand
Samen bouwden wij aan de garage
Alles onder de vlag van Nederland