donderdag 7 april 2011

Dumbphone

Inmiddels van Laura.
Vandaag heb ik met bloedend hart afscheid genomen. Van mijn Nokia 6303i Classic. Ik kocht het eind 2009, maar de accu (BL-5CT) was na krap een jaar al versleten. De inderhaast online bij Nokia aangeschafte nieuwe accu heeft het net zes maanden uitgehouden. Ik stond voor de keus: weer een nieuwe accu aanschaffen à €40 of, in afwachting van een door mijn eventueel toekomstige werkgever gefourneerde smartphone, een nieuwe dumbphone. Liefst geen Nokia, dat mag duidelijk zijn.

Inmiddels van Carla.
In tegenstelling tot de reguliere telefoonkooplui hebben ze bij MediaMarkt ruime keus in simlockvrije telefoons. Ik heb namelijk een 0€ sim only abonnement bij Vodafone. De keus was vrij snel gemaakt. Het is de Samsung GT-C3530 geworden. Deze is iets goedkoper dan de nog steeds verkrijgbare 6303i Classic, maar heeft een fractioneel groter scherm, is quad- in plaats van tri-band (Carla wil graag ooit naar Canada op vakantie) en beschikt ook over bluetooth, mp3, fm-radio en een 3.2 mexapixel camera. Ben benieuwd hoelang de accu het uithoudt...