woensdag 2 december 2009

We bellen!

Vroeger kocht ik bijna elk jaar een nieuw mobieltje. Ik moet er nu zo'n zes versleten hebben. De laatste kocht ik toch al weer bijna vier jaar geleden, een Nokia (mijn eerste!) 6021. Deze heeft het dus behoorlijk lang uitgehouden voor mijn doen. Deze week ging het beestje echter kuren vertonen. Hij ging niet over en ook het alarm ging niet meer af op de ingestelde tijd. Dat is best lastig, want ik ben zo'n beetje afhankelijk van het apparaat. Tegenwoordig geef ik alleen nog maar mijn mobiele nummer en ik gebruik hem als agenda. Gisteren moest het UWV me hebben, maar dat heb ik dus gemist en vandaag had ik een afspraak maar werd niet gewaarschuwd! Ik wilde de ringtone opnieuw instellen, maar kreeg de melding 'ringtone beschadigd' en vervolgens verdwenen mijn icoontjes! Tijd voor maatregelen.

Ik zou mij niet zijn als ik niet allang een nieuwe op mijn verlanglijstje had staan. Maar waar moest 'ie aan voldoen? Het moest wel weer een Nokia zijn, want het was toch wel een betrouwbaar telefoontje. Verder SIM-Lockvrij, Bluetooth vanwege de carkit en de verbinding met de PC. Dan wil ik er ook foto's mee kunnen maken van een beetje kwaliteit (3.2 megapixels), want altijd met een camera op zak is lastig en last but not least graag ook MP3-weergave ter vervanging van de iPod Shuffle. Dit alles binnen de, tegenwoordig vrij krappe, financiële mogelijkheden. De keuze viel uiteindelijk op de Nokia 6303 classic. Een prachtig slank apparaat wat lekker zwaar in de hand ligt (de behuizing is van metaal), een groot en helder scherm en 'duidelijke' toetsen. Er is één heel klein probleempje, hij past niet in de houder van de carkit. Die zal ik er dan ook bij de eerstvolgende grote beurt uit laten halen. De carkit zelf kan blijven zitten.