donderdag 14 juli 2011

Alles uit de kast

Carla's Permanente Project (de zolder opruimen) leidde er gisteren toe dat we onze Dani stoelen, die we in 1995 bij Lundia kochten en vorig jaar vervingen, weg zouden doen. Via Marktplaats aanbieden is een beetje omslachtig en voor meubelen ook niet de beste manier. Gelukkig had Carla www.tweedehands-lundia.nl gevonden, waar je dus ook die stoelen kwijt kunt. Ik kwam gelijk op het idee onze Lundiakast in de huiskamer uit te breiden. Ik koop nog steeds, ouderwets als ik ben, cd's en dat kastje is bijna vol. Nieuw kopen is echt schreeuwend duur en het hout is zo licht, dat het tien jaar duurt voor alles min of meer dezelfde tint heeft. Dus waarom niet tweedehands? Ik maakte een boodschappenlijstje, wat op een totaalprijs van ongeveer 130€ uitkwam.

Op naar Bleiswijk, waar één van de drie verkooppunten zich bevindt. Het is een enorm pand, helemaal à la Malle Pietje volgestouwd met Lundia. Via de telefoon had ik al een soortement prijsopgaaf gekregen, 40 à 50€. Wim, die deze dag dienst had, ging akkoord met mijn voorstel van 15€ per stuk. Nadat we mijn lijstje hadden afgewerkt stelde ik voor gelijk over te steken. Dat vond Wim toch te gortig maar hij plooide het zo dat ik maar 30€ hoefde bij te betalen. Daar kwam ik goed vanaf! Eenmaal thuis gekomen ontdekte ik dat ik de dragertjes voor de glasschappen vergeten was, dus toch nog maar even op het fietsje naar Eerstehandslundia. Dat was wel meteen kassa...

Vandaag zou ik de kast in de huiskamer dus gaan uitbreiden, waarbij ik gelijk een Surge Protector (spanningsbeveiliging) zou installeren. Helaas was deze niet zo geschikt omdat de aansluiting voor de kabeltv-kabel niet paste (moeilijk verhaal). Zodoende heb ik deze stekkerdoos eerst voor die in het kantoortje omgeruild, wat een uur extra werk was. Na dit intermezzo + lunch was de kast dan toch echt aan de beurt. Op aandringen van Carla heb ik ook alle planken, cd's en dvd's gestoft en achter de kast gestofzuigd. De kast zat in een mum van tijd in elkaar. Binnenkort maar weer eens naar Plato...

Het meest rechtse deel is toegevoegd.