zaterdag 19 november 2011

Ander klikje

Vandaag was het weer Wintercheckdag. Mijn dealer had mij hierover een mailtje gestuurd. Je kon zonder afspraak langs komen. Vorig jaar kwam een lek in de radiateur aan het licht, dit jaar deed ik zelf een paar dagen geleden een ontdekking: de ruitensproeier deed het niet meer. Bijna vier jaar geleden had ik hetzelfde euvel en ik vond het maar raar dat het zo snel weer hommeles was. Gisteren kon ik voor een spoedoperatie en premature wintercheck terecht. De monteur had er braaf een nieuwe pomp ingezet, maar dat bood geen soelaas.

Achteraanzicht Comm2000
Nader onderzoek bracht aan het licht dat de bediening defect was, zeg maar de stengel aan de stuurkolom. Daar was al iets raars mee, als je vóór sproeide, ging àchter de ruitenwisser heen en weer. Het hele bedieningsblok, prozaïsch de Comm2000 geheten, moest vervangen worden. Gelukkig hadden ze dit beruchte en helaas dure onderdeel op voorraad en kon ik tegen de avond de Peus ophalen. Omdat men onterecht een nieuwe pomp had ingebouwd kreeg ik 10% korting over het totaalbedrag. Bijkomend effect is dat mijn richtingaanwijzer nu een ander klikje heeft...