zaterdag 2 januari 2010

Inhaalslag

Op deze tweede dag van het jaar wilde Carla eens lekker gaan winkelen, op koopjesjacht. We parkeerden in de stad, in het straatje bij de meiden achter. Wij hebben daarvoor een parkeervergunning. In verband met de jaarwisseling had de gemeente het betaald parkeren tijdelijk opgeschort, dus het was gratis. Ook volgens de parkeerautomaat, die blij 'BUITEN WERKING - NIET BETALEN' blaatte op het schermpje. Ik ging vervolgens mijn eigen weg, op pelgrimage langs de cd-winkels. Ik had in 2009 slechts één cd gekocht (uit dat jaar) en wilde dat tekort eens flink aanzuiveren. Dat is gedeeltelijk gelukt. In totaal drie stuks, en verder nog zes cd's uit voorgaande decennia.

Ik scoorde ook nog een Nokia DC-4 oplader voor in de auto, sinds ik de carkit daarvoor niet meer kan gebruiken. Verder een modelautootje, een Peugeot 202 vermomd als Michelin-reclamezuil op wielen.

Tijdens mijn omzwervingen liep ik over het Hang, een straatje langs het water achter de Hoogstraat. Er werden klokken geluid en er was een menigte. Er stonden zeker drie lijkwagens. Ik realiseerde me dat dit de uitvaart moest zijn van de familie die onlangs is omgekomen als gevolg van het auto-ongeluk afgelopen kerst. Uit respect ben ik even blijven kijken.

We bleven eten, ik grilde een kippetje. Verder roergebakken haricots vert en gepofte aardappelen. Toen we naar huis wilden prijkte er een papiertje onder de ruitenwisser. Het bleek een Naheffingsaanslag Parkeerbelasting te zijn, oftewel een parkeerbon. Gezien het voorgaande ga ik hier geheid bezwaar tegen maken.





De gekochte cd's:
dEUS: Worst case scenario (1994)
Elbow: Asleep in the dark (2002) en Leaders of the free world (2005)
Fleet Foxes: Fleet Foxes (2009)
Magazine: Real life (1978)
Anne Soldaat: In another life (2009)
Patti Smith: Horses (1975)
De Staat: Wait for evolution (2009)
The Strokes: Is this it (2001)