maandag 15 maart 2010

Zoek de verschillen

Mijn neef Hendrik woont in Brielle. Eigenlijk heet hij Hendrik-Jan, vernoemd naar zijn beide opa's. Hij woont met vrouw Gerda en dochter Anne in hartje Brielle in een huis dat hij al jaren aan het opknappen is. Er zit schot in, maar het is nog lang niet af. Dit weekend zijn we 'op visite' geweest met de hele Rotterdamse Toledo clan, inclusief Laura's vriendje Bruno. Hij komt uit Portugal en heeft tot nu toe alleen de wat grotere steden van Nederland gezien: Rotterdam, Amsterdam, Utrecht, Den Haag... Wij vonden het wel leuk om hem eens rond te leiden in een van Neêrlands oudste stadjes. Het speet hem dat hij zijn camera vergeten was. Aan de hand van het 1 april geschiedenis konden we hem het een en ander vertellen.

Ik wilde zelf ook een foto maken waar volgens mij de Kosteloze Openbare School heeft gestaan. Het stond tegen de achterkant van de nooit afgebouwde Catharijnekerk. Er zijn bijna geen foto's bekend van deze Klompenschool. Verder liepen we langs het eerste huis van mijn ouders, helemaal aan het eind van Maarland N.Z. (1938) en natuurlijk mijn vaders ouderlijk huis aan de Voorstraat.

Binnenkort gaan we hier een tijdje logeren en verder uitzoeken hoe het hier allemaal gegaan is.