maandag 9 juni 2008

Tour de Corfu

Vandaag is Laura vrij en maken we ons op voor de Tour de Corfu met de Polo. Einddoel is Sidari en we rijden via de oost- en noordkust. Eerste stop is Gouvia. Het is bloedheet en we brengen een bezoekje aan Andreas, de arts waar Laura vorig jaar veel mee te maken heeft gehad. Andreas is een hele aardige kerel, hij maakte ijskoffie voor me. Ik dronk het alleen achter elkaar op, wat niet de bedoeling is. Gouvia is heel toeristisch en toch pittoresk. De baai is schitterend. Er staan oude en nieuwe ruïnes. Er wordt hier gebouwd, maar vaak stopt het als het betonnen skelet af is. Het schijnt een belastingtruc te zijn. Op weg naar Kassiopi moeten we dwars door Kerkyra, de hoofdstad van Corfu. Het is een druk en chaotisch stadje en gelukkig zijn sommige doorgaande straten opgebroken. Dit zorgt voor de nodige rustmomenten. We overleven het en verderop stoppen we even om van het uitzicht te genieten. Boven Kerkyra zien we een enorme bui. Later horen we dat het een flinke storm was.
 
Wij spoeden ons naar Kassiopi. Dit is een alleraardigst vissersdorpje met jachthaven. We eten wat op een terras aan de baai. Het is heerlijk en echt niet duur. We maken ook nog een wandelingetje over het pad land de baai. Ik spot een naaktrecreante die zich veilig waant in de beschutting van het struikgewas. Papparazo Leo heeft er een sappig fotootje van gemaakt. Helaas bedekt het gebladerte het belangrijkste deel van mevrouw heur bilpartij. Er zijn meer doorkijkjes waar nog foto's van zijn gemaakt. Zee en lucht zijn blauw en ook de wolkpartijen zijn schitterend. 
 
Sidari is Laura's 'thuis'. Ik vond het wat minder, een beetje kalig. De stranden et cetera zijn wel weer mooi. Beroemd is "Canal d'amour". Als je erdoorheen zwemt ontmoet je de liefde van je leven. Ik waag het er niet op. De restaurants hebben allemaal (overdekte) terrassen aan de zeekant. We zijn gaan eten in de B.E.D. Bar (Beverage, Entertainment, Dining). Ik neem mixed grill, wat een bord met minstens 1 kilo gegrild vlees oplevert. Ik vreet het allemaal op. Helaas uit e.e.a. zich in een opzwellend buikje. Volgende week balansen! De weg terug voert door de bergen. Een waar Walhalla voor diegenen die van jakkeren door bochten houden. Ook Koos Spee zou hier een natte droom van krijgen, want Corfioten hebben het niet zo op de verkeersregels, hoewel het nooit gevaarlijk wordt, eerder vermakelijk.

's Avonds zit Carla er doorheen, maar ik ga met de meiden Voetballen Kijken bij "Harry & George's", een alternatieve kroeg annex cocktailbar. Het is erg gezellig, mede geholpen door de pinten Mythos. De Doelpunt/Mythoscoëfficient is 1:1. Thuis nog even de samenvatting gekeken (in de kroeg stond Metallica c.s. op 9) om nog wat commentaar te vernemen. Moe maar voldaan val ik in slaap...