zaterdag 26 juni 2010

Knipperde er iemand?

Op deze foto is het niet echt duidelijk, maar Simonne, Frits en ik waren echte maatjes in de 4e en 5e klas van de HAVO op Blaise Pascal. Deze foto is dan ook aan het begin van ons eerste schooljaar samen, in 1973 genomen (Simonne links- en Frits rechtsachter, ik middenvoor inderdaad met die schattige roze sokken). We probeerden er zo nonchalant en cool mogelijk uit te zien, maar volgens mij knipper ik met mijn ogen.

Tijdens ons laatste uitje mijmerden Simonne en ik erover hoe veel plezier we toen hebben gehad en dat we Frits misten. Ik besloot Frits maar eens te googelen en verdomd, ik had een hit. Via zijn werkgever stuurde ik een mailtje of hij inderdaad onze Frits was, wat zo bleek te zijn. Frits hield een beetje af maar nadat ook Simonne ingelicht was rolde het balletje snel, we zouden afspreken in de Eau Lounge aan de Boompjes in Rotterdam. Dat is helaas een beetje moeilijk te vinden maar dat is toch gelukt, nadat ik Simonne telefonisch naar binnen had geloodst en door Frits op de stoep bijna van mijn sokken werd gereden.

Het was alsof de tijd had stilgestaan en we gewoon verder gingen waar we 35 jaar geleden waren opgehouden. We hebben nog steeds dezelfde humor en reageren bijna identiek met dezelfde grapjes. Eng gewoon. Simonne probeerde ons te fotograferen met haar nieuwe Nikon, maar kreeg steevast de opmerking 'Knipperde er iemand?' op haar schermpje. Simonne had ook nog cadeautjes voor ons meegebracht, in de vorm van stichtelijke boekjes.

De Eau Lounge is trouwens schitterend gelegen aan de Nieuwe Maas, recht tegenover het Noordereiland. Het was volle maan, warm en windstil. Op een gegeven moment belde Carla dat ze naar ons toe wilde komen, ze was de hele dag met haar moeder in het ziekenhuis geweest voor diverse controles en uiteindelijk is ze opgenomen, nadat ze nog eens bijna drie uur op 'Spoed' Eisende Hulp had gezeten. Ze was kapot en dankbaar dat ze een roseetje aan de lippen kon zetten, alsmede een Bocadillo Gamba Aioli. Ook Carla kon het niet vinden, ik had Aquadinges gezegd in plaats van Eau Lounge. Dacht zij weer dat het Water was, elders aan de Boompjes. Het is goedgekomen.