dinsdag 29 juni 2010

To know her is to love her

Toen we afgelopen zaterdag bij mijn neef Hans waren om definitief afscheid te nemen van mijn overleden tante Maartje (de urn met haar as staat in de tuin), ontdekte ik dat hij een cd heeft van The Beatles getiteld The Decca Tapes. Hierop staan 12 van de in totaal 15 nummers die zij op 1 januari 1962 opnamen tijdens een auditie bij Decca, een grote platenmaatschappij destijds. Helaas werden onze jongens afgewezen met als argument dat gitaarbandjes passé waren. Jammer voor Decca zoals we allemaal inmiddels weten. De tape kregen ze mee maar die raakte in vergetelheid, tot in 1978 een aantal illegale singles verschenen die van deze tapes getrokken waren. Het duurde tot 1991 voor deze cd verscheen, waarop de drie Lennon/McCartney nummers ontbraken. Twee daarvan verschenen op Anthology 1 en één nummer ontbrak ook daarop, namelijk Love of the loved. Dit laatste nummer staat dan weer wel op YouTube en met behulp van de site Listen To You Tube kon ik dit weer tot een MP3 converteren, zodat ik nu een eigen versie kan branden met alle 15 nummers.

Hieronder de tracklist:

The Decca Tapes
To know her is to love her - Spector
Crying, waiting, hoping - Holly
September in the rain - Warren
Besame mucho - Velasquez/Wilson/Skylar
Searchin' - Leiber/Stoller
Sheik of Araby - Smith/Snyder
Till there was you - Wilson
Take good care of my baby - Goffin/King
Memphis - Berry
Sure to fall - Perkins/Cantrell/Claunch
Money - Gordy/Bradford
Three cool cats - Leiber/Stoller

 Anthology 1
Like dreamers do - Lennon/McCartney
Hello, little girl - Lennon/McCartney

 Geript van YouTube
Love of the loved -Lennon/McCartney